5 Eylül 2017 Salı

Nefes hanımın tuvalete alışma çalışmaları

Merhaba arkadaşlar.
Derin Nefes hanım 25 aylık oldu...biz annelerin zamanı geldiğinde en zorlandığımız durumlardan birisinden söz etmek istiyorum bu yazımda.TUVALET .
Evet her anne için farklı zorluk dereceleri olduğundan ve olacağından şüphem yok.
Nefes yaklaşık 6 aydır bana kakasini söylüyordu geçen 2 ay önce çişini de söylemeye başladı.aslinda önce çiş öğrenirmis genelde bebekler ama önce üst yan kesici dişleri çıkan bir bebekten öyle bir hareket beklemek biraz hayal ürünü olurmuş anladım.kesinlikle şikayet değil hatta kızıma minnettarım.zaten bu yazıları genel olarak benimki gibi genellikle sıra dışı başlangıçlar yapan bebeklerin anneleri için yazıyorum.
Nasıl öğrendiğimize gelince;
Ilk yazımı okuyanlar bilirler kızım kolik doğmuştu ve benden hiç ayrılmadı. Ne benden ne mememden.😉bunun çok zor tarafları olduğu gibi çok faydası olduğu durumlar da oldu.mesela tuvalete onsuz gi rememem onun beni oradayken takip etmesine ve ne yapıldığını algilamasina sebep oldu.bende bu olayı avantaja çevirmenin yolunu buldum.tuvalete her girdiğimizde sifonu çektiğimiz zaman çişe veda etmeyi öğrettim😂😂komik gelebilir ama bunu yapmak uğruna kakasini tuvalete yaptığına yemin edebilirim.oturup yaptıktan sonra poposunu yikiyoruz sonra tuvalete dönüp sifonu cekerek kakaya ve çişe bay bay diyoruz.zaten şimdilerde bu durum sona erdi..poposunu yikattiktan sonra alıp kendini gidiyor ya da ilgisini çeken birşeylere dalıyor.cok uzun da sürmedi eğitim süreci.arada çok ender birşeylere daldığında mesela oyuncak veya televizyonda kaçırdığı olabiliyor ve denizdeyken iki uc kere kakasini yaptigi oldu ama o kadar sorun olmuyor(yanınızda poşet ve ıslak mendil taşıdığınız surece😉).alt tarafı çiş 😊şimdi uyku saatlerinde bezsiz yatırma çalışmalarına başlayacağım. Çok zor olacağını dusunmemekle birlikte içimde ince bir korku da yok degil hani😊
Tecrübeleri yazmaya devam edeceğim. Şimdilik sevgiler ve bebeginizle geçen her anın tadını çıkarın diyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder