22 Ocak 2018 Pazartesi

Biri doğum kilosu mu dedi?

Selamlar güzel anneler,
 Bugün yazmak istediğim şey şu ki;kahrolsun doğum kiloları.
 Şaka bir yana doğum yaptıktan sonra öyle bir psikoloji yaşadım ki akıllara ziyan. Belki de bazılarınıza hiç yabancı gelmeyecek anlatacaklarım.
 Ilk 10-15 günde kilolar gidiyordu ama sonra bebegimin sürekli ağlaması ve uyumamasi yeme konusunda tamamen saçma bir düzensizlik sebebi oldu. Sanki onun en ufak uykusunda ya da sessizliğinde yemem gerektiği duygusuna kapılmıştım. Ve öyle de yaptım. Bulduğum her boşlukta yedim. Yemek yapmaya fırsatım olmuyordu, temizliğe fırsatım olmuyordu ,Yemek yemeye,kahve içmeye herşeyi geçtim tuvalete gitmeye bile fırsatım olmadığı zamanlar oldu.hatta 9 gün tuvalete çıkamadım. Öyle şaşkın gözlerle okumayın. Doğru bu. Tuttugumdan mi, unuttugumdan mi, korkumdan mi,bilemiyorum ama sonu çok kötüydü.
Siz siz olun ister sabah uyanınca kuru kayisi(mümkünse gunkurusu)ve ılık su için,ister sindirim sistemini düzenleyici çay için ama mutlaka buna dikkat edin.
 Çünkü eğer bebeginiz kolik doğduysa emin olun unutacaksınız.
 Kiloya gelince... Ben zaten iri yapılı bir anneyim.hamile kaldigimda 70 kilo idim.dogumda 81kg.ilk 1 haftada 5 kilo kadar gitti ama sonra bir almaya başladım ki sormayın gitsin.90 kg i gördüm.agladim.
Bir yandan yaz gelmiş denize nasıl girerim nasıl yüzerim diye düşünüyorum (ki kizim temmuz dogumlu ben diger gelen yazdan bahsediyorum)bir yandan girmezsem nasıl zayıflarım diye.neyse sonuç olarak yemeği biraz azalttım kızımın öğle uykusu zamanlarında da denize gidip yüzdüm. Yaz sonunda 8 kilo verebilmiştim ama tabi ki eski formuma dönebilmek için çalışmam gerek. Yazın ortasında her sabah aç karnına ılık limonlu su içmeye başladım. Hala da her sabah içerim. Bir çok faydası varmış. Sindirim sistemini düzenleme,vücudun alkali seviyesini düzenleme,zayıflama v.b ama en önemlisi limonlu su içerek güne basladigim zamandan beri kendimi çok enerjik hissediyorum.simdilerde kahveyi bıraktım limonlu suyumdan sonra kahvaltıdan önce yeşil çayımı içiyorum.gercekten iştahı inanılmaz kesiyor. Eğer artık emzirmiyorsaniz arada bir acı cehre çayını da şiddetle oneriyorum.bunlara başlayalı (yeşil çay ve acı çehre)3 kg daha verdim ki benim bünye çok yavaş kilo veriyor. Tiroid bezlerimden şüpheleniyorum yakın zamanda bir doktora görüneceğim.
 Yalnız acı cehrenin meyvesi çok tehlikeli olduğundan hem önerilmiyor hem de satışı bir çok yerde yasaklanmış.mideyi delebilmeye kadar zararı olabiliyormuş araştırmalarıma göre.o yüzden karışımlı çaylarını ki ben öyle kullanıyorum tavsiye ederim.yalniz kahvaltıdan 20-30dk sonra ılık olarak icmeniz iyi olacaktır çünkü akşam içerseniz tuvaletle akraba olma olasılığınız yüksek. Bir de mümkünse dışarı çıkmanızı gerektirecek bir durum yoksa evdeyseniz için. Her bünyede aynı etkiyi yaratmaz belki ama genel olarak ayda 5 kiloya kadar verdirdiği söyleniyor. Hiçbirşey olmasa bağırsakların temizlendiği bir gerçek.
 Bütün bunlara başlayalı uzun zaman olmadı ama vücudum sanki kendiliğinden kendisi için gerekli düzeni kuruyor gibi hissediyorum ve umarım böyle devam eder.
 Yazdıklarımın faydası olacağını umuyorum.Eğer herhangi bir sorunuz olursa cevaplamaya hazırım.yorumlarinizi beklerim.
 Sevgiyle kalın.

2 yorum:

  1. Nice post! Your blog is amazing!
    Following you! Follow back?

    http://colourfulmadness.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Thank you Ana Radulvic. I follow you too

    YanıtlaSil